Accessibility Tools

Skip to main content
Snudd på berömlig kundbelåtenhet
Snudd på berömlig kundbelåtenhet

Snudd på berömlig kundbelåtenhet

Karleby Vatten undersökte kundbelåtenheten i oktober 2023. Online-undersökningen omfattade en målgrupp plockad ur affärsverkets kunddatabas.

Syftet med underökningen var att kartlägga kundernas erfarenheter av affärsverkets verksamhet och att finna nya utvecklingsmöjligheter.

Sammanlagt 1 928 kunder bedömde och gav feedback på Karleby Vattens verksamhet. Undersökningen gällde kundernas åsikter om bland annat vattenkvaliteten, vattendistributionen, informationsgången, kundbetjäningen, prissättningen och affärsverkets image. Kundernas medelbetyg var 8,8/10 medan helhetsbetyget för vattentjänsterna landade på 4,1/5.

Konsumenternas allmänna intryck av hushållsvattnet var positivt. Vattnets relativt höga kalkhalt och ibland konstiga smak och lukt betonades i den öppna feedbacken, men Karleby Vattens verksamhet fick både tack och beröm av konsumenterna. Informationsgången i bland annat störningssituationer lyftes fram som ett utvecklingsobjekt.