Asiakastyytyväisyys lähes kiitettävää luokkaa
Kokkolan Vesi tutki asiakastyytyväisyyttä lokakuussa 2023 online-kyselynä asiakastietojärjestelmästä poimitulla kohderyhmällä. Tavoitteena oli selvittää kokemuksia vesihuoltolaitoksesta ja löytää kehitysideoita.
Yhteensä 1 928 asiakasta arvioi toimintaa ja antoi palautetta siitä. Kyselyssä selvitettiin asiakkaiden mielipidettä muun muassa vedenlaatuun, tiedottamiseen, asiakaspalveluun, vedenjakeluun, hinnoitteluun sekä Kokkolan Veden imagoon ja tunnettavuuteen.
Keskiarvosanaksi muodostui 8,8/10. Vesihuollon kokonaisarvosanaksi saatiin 4,1/5.
Yleisvaikutelma veden laadusta koettiin hyvänä. Veden suuri kalkkipitoisuus sekä veden outo maku ja haju nousivat avopalautteissa esille. Kokkolan Veden toiminta keräsi myös positiivista palautetta ja kiitosta. Tärkeäksi kehittämiskohdaksi nousi asiakastiedottaminen esimerkiksi häiriötilanteissa.